Swan Lake by The Moscow Festival Ballet

Nu är jag precis hemkommen från min första balett. Skolans audiotorium hade idag besök av en rysk balett vid namn The Moscow Festival Ballet och när man som student får betala endast 70 kr kände jag att det kunde vara kul att se. Muskulösa män i alldeles för tighta trikåer och magra kvinnor är ju alltid spännande att se. Eller? Jag tycker det var fint, men det är nog inget jag hängivet kommer att ägna mig åt i fortsättningen. Då går jag nog hellre på vanlig teater. Jag hade lite svårt att koncentrera mig i slutet med då tankarna är på NYC ist just nu så jag missade t.o.m. det stora slutet när den "elaka" dog haha... Men det var helt klart en intressant upplevelse detta med! Mycket sådant den sista tiden känner jag.



Precis före hade jag ju min första exam i COM och jag satt kvar sist av alla, aaaaah. Det har nog aldrig hänt på en tenta förut, jag antar att amerikanerna är lite mer vana vid det här upplägget. Iaf så var det ett mysigt test med både multiple-choice frågor, kortsvarsfrågor, några frågor man skulle skriva lite mer på och några rita-symboler-frågor ungefär. Jag blandade helt ihop en sektion och får inte fullpott men förhoppningsvis kanske ett B. Jag fick även tillbaka mitt paper om rodeon och där fick jag 80/100 poäng. Hon tyckte inte att jag hade reflekterat tillräckligt men skrev att det var ett välskrivet paper med tanke på att engelska är mitt andraspråk. Det hon hade velat se mer av var ex. vart kommer rodeon ifrån och varför och om folk som går på rodeo har någon speciell religiös skådning m.m. Ehm, det var inte alls vad jag trodde papret skulle handla om, det hon vill ha är ju mer fakta. Verkar som att jag får skriva om mitt andra paper om kyrkan om jag ska samla mer poäng... För det har jag ju tid med nu. Jag har inte ens packat och imorrn har jag PT-timme och måste tvätta och skriva ett annat paper innan jag åker. Man kan säga att jag börjar känna mig något stressad.

Anna i ett nötskal.


Kommentarer
Postat av: Inger Ahlqvist

Ha det jättebra med Agust i NYC

Kram

2012-03-08 @ 07:29:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0