Wrightsville Beach!

Idag var det då strålande solsken och 28 grader cirkus så vi tog vårt pick och pack och drog till stranden. Att hänga på stranden i mars i en stad som annars känns mycket som hemma känns ju speciellt och jag hoppas verkligen vädret kommer att hålla i sig. De säger här att om vi tycker det är varmt nu så ska vi bara vänta till maj...


En av amerikanskorna jag bor med släpandes på vår matsäck!


Wrightsville!


Bron över till själva strandsidan!


På plats!


Stora vågor var det, men några surfare såg vi inte till i havet. Wilmington är ju känd för att vara just en surfarstad, många väljer detta college just p.g.a. möjligheterna till det.

Några av tjejerna badade t.o.m. men jag är ju inte den som hoppar i i första taget så det får vänta några veckor. Idag kom jag iaf ihåg att ta på mig solkräm nästan överallt. Tydligen missade jag en fläck på smalbenet/foten som nu är illbränt. Ouch! Men i övrigt är det ok jämfört med vissa andra haha...

Imorse gav jag mig på mitt tredje Quiz i HRM och jag gjorde det katastrofalt dåligt med 14/30 haha... Så går det när man inte läser kapitlen först. Jag stirrade med det på stranden och ikväll hemma och döm om min förvåning när jag nästa försök scorade 25/30, nästan 84%! Jag gjorde det tredje försöket med men fick ett poäng mindre då så slutresultatet blev 25/30. Nu har jag bara ett quiz kvar i den kursen.

Midtermen i G&L i onsdags gick även allt annat än bra. Det hjälpte föga att ha anteckningarna med sig. Jag fattade ju för fan inte ens hälften av frågorna... Men han är verkligen rolig, professorn, när tiden var ute och minst hälften av klassen fortf satt kvar sa han att vi inte behövde oroa oss, det kanske var han som hade gjort för många frågor hahahaha! Jag får nog ta ett till snack med honom på måndag, jag klarar mig med ett D, men tyvärr tror jag inte ens jag ligger i närheten av det just nu. De andra tre kurserna känns safe men denna är ju katastrof! Kul och komma hem med ett underkänt... NOT! Då får jag verkligen hoppas jag kommer in på nån sommarkurs.

Nu är det läggdags för imorgon förmiddag kommer min host family och hämtar upp mig för att spendera helgen hos dem ute i Carolina Beach, ska bli jättekul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0