Älskade, hatade Waggan

I fredags sa vi farväl till Wagoner's hall - Den stora matsalen med buffé där jag antagligen har spenderat de flesta av mina unlimited meal swipes. Jag kommer ihåg de första veckorna här då allt det där var nytt och man med stora ögon tog för sig av vad som erbjöds både en och fem gånger. Det var de första veckorna ja. Som ni vet var jag tämligen äcklad den sista tiden och jag är väl inte jätteledsen över stängningen, förutom att det var väldigt bekvämt att ha ett fåtal meter till mat och nu har vi ist något som känns som flera kilometer till mat. Just p.g.a. det åt jag idag till frukost en Sloppy Joe som är som ett hamburgerbröd med köttfärssås på haha...

Vad som är sorgligt med stängningen är däremot att vi inte får träffa den underbara personalen mer. Min favorit är Hubert som har varit swipemaskinen trogen varje vardag mellan 7-14.30. En supergullig liten man som den sista månaden har kramat mig nästan varje dag :D Jag har försökt skona honom från det när jag kommer direkt från gymmet men ibland har han struntat i vilket. Min favoritfras är helt klart; "Happy Thursday! You know, it took me four days to come up with that one!" Så söt. Detta har han sagt de flesta torsdagar ;)

Vad som faktiskt är väldigt kul är att jag själv har haft exakt samma jobb som Hubert har! Kantinen på BI högskola i Oslo, det var goa tider som jag aldrig kommer att glömma!


Det verkar som att det är något liknande Samhall som bemannar en del av personalen runt om på matställena här, vilket jag tycker är jättebra då den personalen är den som har varit bäst! Jag har även spanat in vad som tycks vara två chefer och om de agerar och leder likadant även bakom kulisserna tror jag att personalen här har riktigt bra chefer. Eller, jag tycker att det märks på de flestas beteende att det står bra ledare bakom dem. Hmm, jag kan ha blivit något skadad av G&L kursen ändå, verkar som att jag trots allt har lärt mig något. Det var väl för väl det.


Val, Hubbe & Jag


Det var öde både bland maten och gästerna den sista timmen i fredags!


Bye Wag!


Den här bjuder jag på! Mmm, absolut sista måltiden i Wag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0