Stranden, båten, middagen

Imorse var jag, min värdmamma och ungarna nere på stranden här i Carolina Beach. Jag hade hört att den skulle vara mkt finare än den i Wrightsville, men den såg mer eller mindre likadan ut och för den sakens skulle absolut ingen ful strand. Dock är vattnet uppe i Wrightsville mkt klarare och renare än det här nere som är blandat flodvatten med havsvatten. När man har två små barn med sig kan man ju inte riktigt själv bestämma hur länge man vill vara där så efter knappt två timmar tog vi golfbilen hem igen. Jag passade på att sola lite mer ute i trädgården medans ungarna sov middag och sen blev det lite lek innan vårt middagssällskap kom och vi tog båten upp till Wrightsville för middag.

Sällskapet var av ett riktigt trevligt sådant, ett par i 55+ samt en kille 30ish. Mannen av paret är mäklare och är den som hittade huset åt min host family. Han letade tydligen i 1,5 år innan han hittade just detta åt dem. Det här med mäkleri och köpa hus ser även det något annorlunda ut jämfört med hemma. Fantastiskt rolig man som var född i Tyskland men flyttade till USA som liten då hans mor var härifrån. Hans fru var lika rolig hon och jag hoppas innerligt att jag får träffa dem någon gång igen i framtiden. Den tredje personen var en gammal kompis till min värdpappa som numera bor i Miami Beach så självklart passade jag på att knyta den kontakten inför vår Floridaresa! Han lovade att ta med oss ut och tipsa om oss bra ställen, kanon ju!

Jag måste säga att det kändes lite halvskumt att åka båt i kolmörker. Nu snackar vi ju knappast båt som i Finlandsfärja, utan snarare en liten mysbåt. Här är det även okej att dricka alkohol och köra båt. Ytterst märkligt enligt mig. Varför skulle det vara mindre farligt på vattnet än i en bil? På väg hem höll vi dessutom på att krocka med en delfin, både jag och min värdmamma gallskrek! FY! Men den klarade sig verkade det som.

Till middag åt jag en fin tonfisk igen, kan vara det bästa jag vet alltså! Vi delade även på Key Lime Pie, men den var sådär. Jag hoppas på bättre sådan nere i Florida där den faktiskt har sitt ursprung. Vi drack även mojitos, men de smakade skit. Alla klagade och ville ha mer rom i. Nästa omgång smakade enbart rom. Tre i sällskapet lämnade då tillbaka sina mojitos och bytte ut dem mot något annat. Välkommen till Amerika!

Och vem stötte vi på där om inte hippien Sunflower! Sjukt kul ju! Hon åker till Oslo om nån vecka redan och stannar i två månader så jag ska absolut försöka träffa henne då! Det var nämligen ett tag sedan jag var uppe i Oslo nu (3 år) och Jeanette och jag lyckades ju tydligen sådär bra med att ses i New York med... Så nu jäklar! Oslo en helg i sommar - Ja tack!


Pepper älskar att åka båt!


Lite svårt att se kanske, men det går om ni kollar noga; Gränsen mellan flod- och havsvatten. Det är skithäftigt!!

Om 8 min fyller jag år här! Hemma har jag fyllt år ett par timmar redan och eftersom det är där jag är född tyckte de andra att det är det som räknas. Jag fick en chokladmartini att fira med och servitören försökte sjunga för mig ett antal ggr, men jag gav honom mina miner och han gav slutligen med sig ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0