Verkligheten kommer ikapp

Jag sitter och väntar på att få skriva min sista exam. Min tredje och sista sen är det alltså över. Det har nog inte riktigt gått upp för mig förräns idag att hemresan är såpass nära. Lika jobbigt som det kändes den sista veckan hemma i Sverige innan avresan hit, lika jobbigt känns det nästan nu när jag snart ska lämna de personer som jag har kommit väldigt nära under en ganska kort tid. När man bor i kollektiv blir man ju som en liten familj och även om det stundtals har varit jobbigt och osmidigt att dela rum och att aldrig själv riktigt kunna bestämma när man vill vara ifred och även om jag kommer att träffa några av dem igen så vet jag att jag aldrig mer kommer att få uppleva just detta. Livet i vår bubbla på college. Vissa av dem kommer jag antagligen aldrig mer att träffa. Hur sorgligt låter in det då? Jag har iaf förmånen att få ha min britt i samma världsdel och en kort flygtur hemifrån, men hur smidigt och billigt är det ex. att ta sig till Australien? Jag misstänker att Skype kommer vara av stor betydelse en del av mitt liv framöver.

I förmiddags skrev jag G&L examen. Den var både lättare och klurigare än sist. De lätta frågorna var lätta men en del av frågorna var betydligt klurigare än sist. Jag skrev iaf på allt och även ni känner ju honom vid det här laget, så jag känner mig ganska säker där.

Jag var även nere på bookstore och sålde av alla böcker utan en idag. Knappt 60 dollars fick jag för dem, jag gav runt 120-150 för dem så det kändes ju som lite av ett nedköp men jag har inte så mkt att välja på. Hinner liksom inte styra med att lägga ut dem på Amazon.com och vill inte lägga den bördan på någon annan. Jag kan visserligen skicka dem till Amazon och få en värdekupong där, men det får jag inte mkt för heller. Tror dock jag kommer att göra så med den sista boken för den är en äldre upplaga som de inte bytte in på skolan så för att inte förlora de 120 dollarna helt är det nog idé att göra så. Jag hittar väl alltid något att köpa på Amazon sen. Tror jag skulle få tillbaka halva värdet på den. Det är egentligen den enda boken jag har använt... Jag läste i OB boken i början, men merparten av terminen har jag nöjt mig med lektionsmaterialet och det funkade ju. Böckerna i G&L har jag inte ens öppnat vad jag vill minnas. Då känns det extra fint att ha lagt sammanlagt 250 dollars på kurslitteratur, eller hur :)?

Nej, om man skulle ta och knata sig neråt för en bit mat innan examen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0